ВІТАЮ ВАС! |
Запрошуємо всіх до співпраці!
З повагою директор школи Тамара Борисівна Дидик
Інформаційним освітнім ресурсом «Освіта.ua» складено рейтинг загальноосвітніх шкіл Київської області, що посіли найвищі місця у рейтингу шкіл України за підсумками ЗНО 2020 року (https://osvita.ua/school/rating/76165/)
Наш навчальний заклад очолює рейтинг освітніх закладів Української ОТГ 2021 року! Інформаційним освітнім ресурсом «Освіта.ua» складено рейтинг загальноосвітніх шкіл Київської області, що посіли найвищі місця у рейтингу шкіл України за підсумками ЗНО 2021 року https://osvita.ua/school/rating/83767/
Щиро вітаємо педагогічний колектив, батьків, учнів, випускників та прихильників нашого навчального закладу з високими результатами зовнішнього незалежного оцінювання !
Наша адреса: 08720, Київська обл., Обухівський р-н, м Українка, вул. Юності, 21
Електронна адреса: Данный адрес e-mail защищен от спам-ботов, Вам необходимо включить Javascript для его просмотра.
Гаряча лінія: 2-10-99 – ліцей; (044) 278-21-62 - департамент освіти
Психологічна служба ліцею: https://pshychologist.blogspot.com/
. Нормативні документи
Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про мови»; національними програмами «Освіта. Україна ХХІ століття» та «Діти України»; Національною стратегією розвитку освіти в Україні на період до 2021 року; Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 778, іншими нормативно-правовими актами. Та власним Статутом
ЗАТВЕРДЖЕНО рішення Української міської ради від 22 грудня 2020 року № 037/0/7-20-2-8 скл.
СТАТУТ Академічного ліцею № 2 Української міської ради Обухівського району Київської області (нова редакція) код ЄДРПОУ 25658195
1. Загальні положення 1.1. Академічний ліцей № 2 Української міської ради Обухівського району Київської області (далі – заклад освіти) є комунальним закладом загальної середньої освіти, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття початкового, базового та профільного рівнів загальної середньої освіти. 1.2. Академічний ліцей № 2 Української міської ради Обухівського району Київської області є правонаступником Української спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 з поглибленим вивченням окремих предметів Обухівської районної ради Київської області. 1.3. Засновником та власником Академічного ліцею № 2 Української міської ради Обухівського району Київської області є Українська міська рада. 1.4. Органом, що здійснює управління Академічним ліцеєм № 2 Української міської ради Обухівського району Київської області, є Українська міська рада (далі - Орган управління). Академічний ліцей № 2 Української міської ради Обухівського району Київської області безпосередньо підпорядкований і підзвітний Органу управління. 1.5. Місцезнаходження закладу освіти освіти: 08720 Київська область, Обухівський район, м. Українка, вул. Юності, буд. 21, телефон (04572)2-10-99. 1.6. Повне найменування: Академічний ліцей № 2 Української міської ради Обухівського району Київської області. Скорочене найменування: Академічний ліцей № 2. 1.7. Академічний ліцей № 2 Української міської ради Обухівського району Київської області є юридичною особою публічного права, має печатку, штамп, рахунки в органах Державної казначейської служби України, самостійний баланс. 1.8. Заклад освіти є бюджетною неприбутковою установою, що заснований на спільній власності Української територіальної громади та зареєстрований в порядку, визначеному законодавством. 1.9. Мета діяльності закладу освіти – компетентнісний підхід до навчання і виховання, створення сприятливих умов для максимального розкриття дитиною власної індивідуальності, інтелектуального й творчого потенціалу, закладених природою здібностей, нахилів та талантів, залучення дітей до систематичної навчально-дослідницької та науково-дослідницької, пошукової, експериментальної роботи, формування національної свідомості. Пріоритетна увага надається навчальному змісту і методикам, які формують світогляд, ціннісні орієнтації, уміння самостійно вчитися, критично мислити, користуватися інформаційно-комунікаційними технологіями навчання, здатність до самопізнання й самореалізації особистості в різних видах діяльності, уміння і навички, необхідні для життєвого і професійного вибору. 1.10. Головними завданнями закладу освіти є: - забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту; - виховання громадянина України;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй; - формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення; - виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина; - розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду; - реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань; - виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів; - створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину, суспільство, культуру, а також для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку учнів на основі: - наукового і світського характеру освіти; - інтеграції освіти з наукою і виробництвом; - гнучкості та прогнозованості системи освіти - єдності і наступності системи освіти; - взаємозв’язку з освітою інших країн - реалізації профільного навчання у школі ІІІ ступеня. 1.11. Заклад освіти в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом. 1.12. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом. 1.13. Заклад освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за: - реалізацію головних завдань, визначених законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами України в галузі освіти; - безпечні умови освітньої діяльності; - дотримання державних стандартів освіти; - дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами; - дотримання фінансової дисципліни. 1.14. Заклад освіти має право: - визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із органом управління освітою Української територіальної громади; -2- - в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани; - спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України; - використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу; - отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб, реєструючи їх в установленому законодавством порядку; - надавати платні освітні послуги відповідно до чинного законодавства. 1.15. У закладі освіти визначена українська мова навчання, та запроваджено поглиблене вивчення окремих предметів. 1.16. Академічний ліцей №2 має право : - проходити в установленому порядку державну атестацію; - визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із засновником; - визначати варіативну частину робочого навчального плану; - в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани; - спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідницькими інститутами та центрами проводити науково-дослідницьку, експериментальну пошукову роботу, що не суперечить законодавству України; - використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу. Класи у закладі освіти формуються за погодженням з органом управління освітою Української територіальної громади згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу освіти. 1.17. Заклад освіти може приймати рішення про створення класів з поглибленим вивченням окремих предметів за вибором батьків та учнів і за погодженням з органом управління освітою Української територіальної громади. Самостійно розробляти і затверджувати річний план, регламент роботи навчального закладу, розклад занять та інші документи внутрішнього розпорядку. Вибирати форми, засоби і методи навчання і виховання, навчальні посібники і підручники, які забезпечують вимоги ст. 16-17 Закону «Про загальну середню освіту». 1.18. Індивідуальне навчання у закладі освіти організовуються відповідно до положень про індивідуальне навчання у системі загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки України. 1.19. З метою забезпечення належної якості вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) класи закладу освіти можуть ділитися не більш як на три групи з кількістю учнів не менше восьми осіб. -3-
Для вивчення навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, у тому числі вибіркових, можуть формуватися та функціонувати міжкласні групи, що включатимуть учнів різних класів одного або різних років навчання. 2. Зарахування учнів до закладу освіти та їх відрахування 2.1. Зарахування учнів до закладу освіти та їх відрахування здійснюється наказом директорора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють) на підставі копії свідоцтва про народження, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу), відповідно до території обслуговування, що закріплена за навчальним закладом, відповідно до рішення Української міської ради. У разі потреби учень може перейти протягом будь - якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти зразка. До закладу освіти для здобуття початкової та базової середньої освіти у порядку, визначеному законодавством, обов’язково зараховуються всі діти, які: проживають на території обслуговування закладу освіти; є рідними братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту в цьому закладі освіти; є дітьми працівників цього закладу освіти. Діти з особливими освітніми потребами, які проживають на території обслуговування закладу освіти, мають право на першочергове зарахування до нього у порядку, визначеному законодавством, для здобуття початкової та базової середньої освіти. Зарахування дітей до закладу освіти для здобуття профільної середньої освіти відбувається на конкурсних засадах. Конкурс може не проводитися, якщо кількість поданих заяв про зарахування не перевищує загальної кількості вільних місць у відповідних класах. 2.2. Керівник закладу освіти зобов'язаний вжити заходів для ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до закладу, його Статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу. 2.3. Зарахування учнів до закладу освіти здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом керівника. Для зарахування учня до закладу освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), до 10 та 11 класів – документ про відповідний рівень освіти. До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років. 2.4. Іноземці та особи без громадянства зараховуються до закладу освіти відповідно до законодавства та міжнародних договорів.
2.5. Переведення учнів до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України. У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу освіти заяву із зазначенням причини вибуття. У разі переходу учня до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу освіти заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого закладу освіти. 2.6. Учні закладу освіти, які мають за підсумками річного оцінювання початковий рівень досягнень у навчанні хоча б з одного профільного предмета за рішенням педагогічної ради та на підставі наказу директора можуть відраховуватись до іншого закладу освіти. Про можливе відрахування батьки учня (або особи, які їх замінюють) повинні бути проінформовані не менше, ніж за місяць у письмовій формі. 3. Організація освітнього процесу 3.1. Заклад освіти планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного планів. В планах роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується педагогічною радою закладу освіти. 3.2. Освітній процес у закладі освіти здійснюється відповідно до освітньої програми. Заклад освіти розробляє та використовує в освітній діяльності одну освітню програму на кожному рівні повної загальної середньої освіти або наскрізну освітню програму, розроблену для декількох рівнів освіти. Освітні програми можуть бути розроблені на основі відповідної типової освітньої програми або освітніх програм, розроблених суб’єктами освітньої діяльності, науковими установами, фізичними чи юридичними особами і затверджених центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту». 3.3. Освітня програма закладу освіти схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником. 3.4. Заклад освіти забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання. 3.5. Заклад освіти працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей. 3.6. Заклад освіти може обирати форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» з урахуванням профілю навчання. 3.7. Освітній процес у закладі освіти може здійснюватись за груповою та індивідуальною формами навчання. 3.8. Освітня робота може поєднуватись з науково-методичною, науково-дослідницькою та експериментальною роботою.
3.9. Заклад освіти може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України. 3.10. Навчальний рік у закладі освіти починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. 3.11. Структура навчального року та режим роботи встановлюються навчальним закладом у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, за погодженням з органом управління освітою Української територіальної громади. 3.12. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів. 3.13. Тривалість уроків у закладі освіти становить: у 1-х класах – 35 хвилин; у 2 – 4-х класах – 40 хвилин; у 5 – 11-х класах – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з органом управління освітою Української територіальної громади та територіальним управлінням державної санітарно-епідеміологічної служби. 3.14. У закладі освіти допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини. 3.15. Заклад освіти може обирати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу. 3.16. Тривалість перерв між уроками становить 10 хвилин, великої перерви (піля третього і четвертого уроків) – 20 хвилин. 3.17. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану закладу освіти з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується керівником закладу. 3.18. Відволікання учнів від навчальних занять для впровадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством). 3.19. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених освітньою програмою та робочим навчальним планом закладу освіти, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють. 3.20. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів. Домашні завдання учням 1 класу не задаються. 4. Оцінювання навчальних досягнень учнів 4.1. Кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація, зовнішнє незалежне оцінювання. 4.2. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів закладу освіти визначаються Міністерством освіти і науки України.
4.3. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів. 4.4. Заклад освіти може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з органом управління освітою Української територіальної громади. При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів. 4.5. Навчання у випускних класах закладу освіти завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються Міністерством освіти і науки України. В окремих випадках учні за станом здоров'я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки та Міністерством охорони здоров'я. 4.6.У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником. 4.7. Порядок проведення і випуск учнів навчального закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України. 4.8 При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української та іноземних мов. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів(вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України. 4.9. Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня повної загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують такі документи про освіту: свідоцтво про початкову освіту; свідоцтво про базову середню освіту; свідоцтво про повну загальну середню освіту За відмінні успіхи в навчанні учні 3-х, 4-х,5-х,6-х,7-х, 8-х та 10-х класів можуть нагороджуватися Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні», а випускники 11 класу – Похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», медалями – золотою «За високі досягнення у навчанні» або срібною «За досягнення у навчанні». За відмінні успіхи у навчанні випускникам 9 класу видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою.
5. Виховний процес у закладі освіти 5.1. Виховання учнів здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи. 5.2. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладі освіти і ґрунтується на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України «Про освіту», та спрямовуватися на формування: відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству; поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина; нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою; патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини Українського народу, усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України; усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності; громадянської культури та культури демократії; культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля; прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами; почуттів доброти, милосердя, толерантності, турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії; культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості. 5.3. У закладі освіти забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань. Примусове залучення учнів до вступу в будь-які громадські об'єднання, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених об'єднаннях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється. 5.4. Дисципліна в закладі освіти дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та Статуту закладу освіти. Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.
6. Учасники освітнього процесу 6.1. Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є учні, керівники, педагогічні працівники, психологи, бібліотекарі, соціальні працівники та інші спеціалісти закладу, батьки або особи, які їх замінюють. 6.2. Права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти. 6.3. Учень – особа, яка навчається і виховується в закладі освіти. 6.4. Учні закладу освіти мають гарантоване державою право на: - доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти; - вибір факультативів, спецкурсів, позакласних занять; - безпечні і нешкідливі умови навчання та праці; - користування науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою закладу; - участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо; - отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг; - перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини; - участь в роботі органів громадського самоврядування закладу освіти; - участь в роботі добровільних самодіяльних об'єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо; - повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань; - захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність. 6.5. Учні закладу освіти зобов'язані: - оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти; - підвищувати свій загальний культурний рівень; - брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом закладу освіти, цим Статутом; - дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників; - виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу освіти відповідно до Статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти; - брати участь у різних видах трудової діяльності; - дбайливо ставитися до державного, громадського й особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу; - на вимогу адміністрації школи давати пояснення (в тому числі і письмові) щодо фактів порушення Статуту та правил внутрішнього розпорядку школи; - дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти; -дотримуватися засад культури поведінки, протистояти булінгу у відношенні до однокласників, колег, педагогів, інших працівників школи;
- дотримуватися охайного зовнішнього вигляду та правил особистої гігієни. 6.6. Учні закладу можуть залучаютися за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до даного Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей. 6.7. Учням заборонено: - приносити, передавати, використовувати зброю, спиртні напої, токсичні і наркотичні речовини; - використовувати засоби мобільного зв’язку під час уроків; - застосовувати фізичну силу для зясування стосунків, залякування та вимагання; - проводити будь-які дії, що тягнуть за собою небезпечні наслідки для оточуючих. 6.8. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов'язків, порушення даного Статуту, правил внутрішнього розпорядку, на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону. 6.9. На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки. До педагогічної діяльності у закладі освіти не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством. 6.10. Педагогічні працівники мають права, визначені законами України «Про освіту» «Про повну загальну середню освіту», законодавством, колективним договором, трудовим договором, цим статутом. Педагогічні працівники закладів освіти приймаються на роботу за трудовими договорами відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» та законодавства про працю. Педагогічні працівники закладу освіти, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років. 6.11. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником закладу освіти і затверджується органом управління освітою Української територіальної громади. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю. -10- 6.12. Керівник закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов'язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом. 6.13. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків, крім випадків, передбачених законодавством. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність закладу освіти, здійснюється лише за їх згодою. 6.14. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України. За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання "старший учитель", "учитель-методист", "педагог-організатор-методист" та інші. 6.15. Педагогічні працівники закладу освіти мають право: - самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров'я учнів; - брати участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів закладу освіти та інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи; - обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації; - навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників; - проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації; - проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу; - вносити керівництву закладу освіти і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення освітнього процесу; - на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства; - об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших громадських об'єднань, діяльність яких не заборонена законодавством; - порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності. 6.16. Педагогічні працівники зобов’язані: дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками; виконувати обов’язки, визначені законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства, цим Статутом, трудовим договором та їхніми посадовими обов’язками; забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм нарівні обов’язкових державних вимог; сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
сприяти зростанню іміджу навчального закладу; настановленням та особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі; виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних надбань народу України; готувати учнів до самостійного життя в дусі взаємопорозуміння, миру, злагоди иіж усіма народами, етнічними, національними,релігійними групами; дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів; захищати учнів від будь яких форм фізичного, психічного насильства, запобігати вживанню вживання ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам; постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність; брати участь в роботі педагогічної ради; ретельно реалізовувати основні функції школи – навчальну, виховну і опікунську; згідно «Положення про державну підсумкову атестацію учнів(вихованців) у системі загальної освіти» систематично перевіряти знання, уміння та навички учнів в різних формах з умовю дотримання їх об’єктивності; надавати допомогу учням у навчанні шляхом індивідуальних та групових консультацій; надавати батькам повну і достовірну інформацію про особистість дитини, її поведінку, успіхи та невдачі тільки в особистому спілкуванні, не допускаючи колективного обговорення за участю осіб, які не мають родинного відношення до дитини, в т. ч. і на громадських зібраннях; організовувати запобіжні заходи, які дають можливість розв’язання конфліктів в учнівському колективі, а також між учнями та іншими членами шкільного колективу; забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України «Про освіту»; використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог цього Закону України «Про повну загальну середню освіту»; володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям. 6.17. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов'язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством. 6.18. Права і обов'язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу. 6.19. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право: захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси учнів; звертатися до закладу освіти, органу управління освітою Української територіальної громади з питань освіти; обирати освітню програму, вид і форму здобуття дитиною відповідної освіти;
брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти; завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини; брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану; отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності; подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу; вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу. 6.20. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов'язані: виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля; сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання; поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу; дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя; формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану; настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства; формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України; виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності); сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування); виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти. 6.21. Батьки учнів мають право бути присутніми на навчальних заняттях своїх дітей за попереднім погодженням з керівником закладу освіти. 6.22. Кожен учасник освітнього процесу зобов’язаний дотримуватися академічної доброчесності. Система та механізми забезпечення академічної доброчесності в закладі освіти формуються відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту». 6.23. Керівник та інші педагогічні працівники закладу освіти забезпечують дотримання принципів академічної доброчесності відповідно до своєї компетенції. 6.24. Порушеннями академічної доброчесності у системі загальної середньої освіти є академічний плагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання, що визначені Законом України «Про освіту», а також такі форми обману, як: надання педагогічними працівниками та іншими особами допомоги учням під час проходження ними підсумкового оцінювання (семестрового та річного), державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, не передбаченої умовами та/або процедурами їх проходження; використання учнем під час контрольних заходів непередбачених допоміжних матеріалів та/або технічних засобів; проходження процедури оцінювання результатів навчання замість інших осіб; необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників під час атестації чи сертифікації. 6.25. Педагогічні працівники, стосовно яких встановлено факт порушення академічної доброчесності: 1) не можуть бути залучені до проведення процедур та заходів забезпечення і підвищення якості освіти, учнівських олімпіад та інших змагань; 2) не можуть бути допущені до позачергової атестації, що має на меті підвищення кваліфікаційної категорії або присвоєння педагогічного звання; 3) не можуть отримувати будь-які види заохочення (премії, інші заохочувальні виплати, нагороди тощо) протягом одного року; 4) можуть бути позбавлені педагогічного звання. 6.26. Факт порушення академічної доброчесності враховується під час: 1) вирішення питання про притягнення педагогічного працівника до дисциплінарної відповідальності; 2) конкурсного відбору на посаду керівника закладу освіти 6.27. За порушення академічної доброчесності до учня може бути застосовано такі види академічної відповідальності:
1) зауваження; -14- 2) повторне проходження підсумкового оцінювання; 3) повторне проходження державної підсумкової атестації; 4) повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми; 5) позбавлення отриманих із порушеннями академічної доброчесності академічної стипендії, призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах. 6.28. Рішення про встановлення факту порушення педагогічним працівником академічної доброчесності та визначення виду академічної відповідальності приймає педагогічна рада за участю працівника та/або його законного представника. 6.29. Рішення про академічну відповідальність учнів приймає педагогічний працівник, який виявив порушення академічної доброчесності, або педагогічна рада закладу освіти відповідно до положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Рішення про позбавлення учня академічної стипендії, призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах, отриманих із порушеннями академічної доброчесності, приймає орган (посадова особа), який їх надав (присвоїв) у порядку, визначеному законодавством. 6.30. Види академічної відповідальності, що можуть бути застосовані до учнів та педагогічних працівників, повинні бути співмірними із вчиненими порушеннями. За одне порушення може бути застосовано лише один із видів академічної відповідальності. 6.31. Рішення про притягнення до академічної відповідальності може бути оскаржене у порядку, визначеному положенням про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу освіти. 7. Управління навчальним закладом 7.1. Керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Керівником закладу освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту». 7.2. Керівник закладу освіти обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» та положення про конкурс, затвердженого Українською міською радою. Керівник закладу освіти звільняється з посади у зв’язку із закінченням строку трудового договору або достроково відповідно до вимог законодавства та умов укладеного трудового договору. 7.3. Керівник закладу освіти має право: діяти від імені закладу освіти без довіреності та представляти заклад освіти у відносинах з іншими особами;
підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу освіти; приймати рішення щодо діяльності закладу освіти в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу освіти та його коштами; призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства; визначати режим роботи закладу освіти; ініціювати перед засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів; видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання; укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції; звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу; приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти. 7.4. Керівник закладу освіти зобов’язаний: виконувати закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу освіти, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою; планувати та організовувати діяльність закладу освіти; розробляти проект кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження; надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників; організовувати фінансово-господарську діяльність закладу освіти в межах затвердженого кошторису; забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу освіти; затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу освіти; затверджувати посадові інструкції працівників закладу освіти; організовувати освітній процес та видачу документів про освіту; затверджувати освітню (освітні) програму (програми) закладу освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»; створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану; затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі освіти, забезпечити її створення та функціонування;
забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня; контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану; забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом; створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами; сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками; створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу освіти; сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі освіти; формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу освіти; створювати в закладі освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки; організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства; забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України; здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства; організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства; звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу освіти; виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами закладу освіти, колективним договором, строковим трудовим договором. Керівник закладу освіти зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин. 7.5. Керівник закладу освіти є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладом. 7.6. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік. 7.7. Педагогічна рада розглядає питання: схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;
схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання; схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти; приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу; приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу; розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників; приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою; приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти; може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу освіти; розглядає інші питання, встановлені чинним законодавством про освіту. 7.8. Органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори його колективу, що скликаються не менш як один раз на рік. На загальних зборах заслуховують звіт директора про здійснення керівництва навчальним закладом, розглядають питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу освіти. 7.9. За рішенням засновника або уповноваженого ним органу може бути утворено піклувальну раду на визначений засновником строк. Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку закладу освіти, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами. Склад піклувальної ради формується засновником або уповноваженим ним органом з урахуванням пропозицій органів управління закладу освіти, органів громадського самоврядування закладу освіти, депутатів Української міської ради. До складу піклувальної ради не можуть входити учні та працівники закладу освіти. 7.10. Піклувальна рада: аналізує та оцінює діяльність закладу освіти і його керівника;
розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу освіти та аналізує стан їх виконання; сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом; проводить моніторинг виконання кошторису закладу освіти і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти; має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти; може вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення керівника закладу освіти або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом. 8. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність 8.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі. 8.2. Майно, закріплене за навчальним закладом, належить закладу на правах оперативного управління та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено законодавством. 8.3. Фінансування закладу освіти здійснюється відповідно до законодавства. 8.4. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів. 8.5. Фінансування закладу освіти здійснюється з державного та місцевого бюджетів відповідно до Бюджетного кодексу України. Іншими джерелами фінансування закладу освіти можуть бути: доходи від надання платних освітніх та інших послуг; благодійна допомога відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації; гранти; інші джерела фінансування, не заборонені законодавством. Отримані із зазначених джерел кошти використовуються закладом освіти відповідно до затвердженого кошторису. 8.6. Порядок діловодства в закладі освіти визначається законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, до сфери управління яких належать навчальні заклади. Порядок здійснення бухгалтерського обліку закладу освіти визначається Органом управління в порядку, визначеному чинним законодавством. 8.7. Заклад освіти має право згідно з законодавством придбати та орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати
8.8. Доходи, прибутки закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на утримання закладу відповідно до напрямків діяльності. 8.9. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частин серед Засновника (Власника), Органу управління та працівників (крім оплати їх праці, нарахування ЄСВ – єдиного соціального внеску). 8.10. Звітність про діяльність закладу освіти ведеться відповідно до законодавства. 9. Міжнародне співробітництво 9.1. Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями. Заклад освіти має право відповідно до законодавства укладати договори про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн. 9.2. Участь закладу освіти у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства. 10. Контроль за діяльністю закладу освіти 10.1. Заклад освіти провадить освітню діяльність виключно на підставі ліцензії, що видається органом ліцензування відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», ліцензійних умов та з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про повну загальну середню освіту». 10.2. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами, що діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту». 10.3. Формами заходів державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти є: плановий (позаплановий) інституційний аудит; позапланова перевірка. 10.4. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит, позапланові перевірки відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» та згідно з порядками, затвердженими центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
10.5. За ініціативою керівника закладу освіти відповідно до вимог Закону України «Про освіту» може проводитись громадська акредитація закладу освіти, яка здійснюється за рахунок коштів засновника, інших джерел, не заборонених законодавством, та з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про повну загальну середню освіту». Громадська акредитація здійснюється юридичними особами, акредитованими у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, з урахуванням вимог до проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти. 10.6. Успішні результати громадської акредитації закладу освіти засвідчуються сертифікатом, що є чинним протягом п’яти років. У разі, якщо заклад освіти має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається, що він пройшов інституційний аудит у плановому порядку. 10.7. Інформація про проведення та результати громадської акредитації навчвального закладу оприлюднюється на вебсайті закладу та/або його засновника протягом 10 днів з дня видачі сертифіката і надсилається до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти. 11. Реорганізація або ліквідація 11.1. Злиття, приєднання, поділ, перетворення здійснюється за рішенням Української міської ради, або у випадках, передбачених чинним законодавством, – за рішенням суду. 11.2.У разі припинення діяльності (у результаті ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи, що залишились після проведення заходів щодо припинення, мають бути, за рішенням Власника, передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховані до доходу бюджету. 11.3. Українська міська рада або суд призначають комісію з припинення діяльності закладу (ліквідаційну комісію, ліквідатора, тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності закладу освіти відповідно до чинного законодавства України. 11.4. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження по управлінню. При припиненні діяльності працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до законодавства України про працю. 11.5. Заклад освіти вважається таким, що припинив свою діяльність з дня внесення до Єдиного державного реєстру України запису про припинення діяльності.
-21-
Повноваження органів державної влади та місцевих органів самоврядування щодо управління закладами освіти
Можуть бути спроби місцевих органів втручатися до внутрішніх справ закладів освіти під приводом своєї відповідальності за реалізацію державної політики. Але існує стаття 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та в спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тому будь-які вимоги місцевих органів правомочні лише за умови, що вони прямо передбачені законами.
Стосовно управління освітою, це закон про освіту, а також закони про дошкільну, загальну середню, професійно-технічну і позашкільну освіту. Зокрема, якщо обмежитися законом про освіту, то для того, щоб місцеві органи могли відповідати за реалізацію державної політики, закон надає їм повноваження, передбачені у п. 2–7. Таким чином місцеві органи як органи управління освітою не мають ніяких повноважень з безпосереднього управління закладами освіти. Тому вони не можуть делегувати такі повноваження будь-кому, зокрема, обласним, районним відділам освіти. Натомість, місцеві органи мають обов’язок забезпечувати розвиток мережі закладів освіти, доступність освіти, підвезення учнів. Для цього вони можуть створювати відповідні структурні підрозділи. Але ці підрозділи мають не управляти закладами, а забезпечувати їх діяльність. Тобто виконувати для них сервісні функції. Також вони можуть виконувати функції збору і аналізу статистичної інформації, прогнозування, планування (на рівні відповідної території) тощо. Тобто виконувати підготовчу аналітичну роботу для прийняття рішень відповідними місцевими органами. Звідси випливає, що засновник не має повноважень втручатися в освітню діяльність, вирішення питань організації освітнього процесу, кадрові питання. Часто в обговореннях висловлюється думка, що саме під уповноваженою особою і маються на увазі відділи освіти. Насправді це не так. Закон визначає коло можливих уповноважених осіб. Насамперед, це МОН та інші центральні органи виконавчої влади, які можуть бути уповноважені Кабінетом міністрів на виконання окремих функцій засновника державних закладів (статті 64, 65). По-друге, це може стосуватися права засновника приватного закладу створити уповноважений орган. Право місцевих органів створювати додаткові “уповноважені органи” є сумнівним, оскільки таке їхнє повноваження законом не передбачено. Може виникнути ідея, що в цьому випадку на них можна не поширювати дію статті 19 Конституції, оскільки це стосується їх повноважень як засновника, а не як органу влади чи місцевого самоврядування. Але і в цьому випадку вони можуть передати такому органу лише ті повноваження, які їм самим надано законом. Враховуючи статтю 19 Конституції, сумнівною є також можливість розширення повноважень місцевих органів як засновників через законодавство чи установчі документи. Під законодавством тут можуть розумітися лише інші закони. Зокрема спеціальні закони про освіту, Цивільний кодекс й т.п. Розширення повноважень установчими документами буде прямим порушенням Конституції. За новим законом місцеві органи влади та самоврядування, а також створені ними органи управління освітою (якщо вони будуть створені) позбавляються таких повноважень, які вони мали за попереднім законом про освіту (стаття 14 закону про освіту, стаття 37.3 закону про загальну середню освіту, стаття 19.2 закону про дошкільну освіту): -Організація обліку дітей дошкільного та шкільного віку (тепер вони самі мають здійснювати цей облік стаття 66.2). -Контроль виконання вимог щодо навчання дітей у навчальних закладах. -Управління навчальними закладами, що є комунальною власністю. -Координація дій педагогічних, виробничих колективів, сім’ї, громадськості з питань навчання і виховання дітей. -Контроль за дотриманням вимог щодо змісту, рівня і обсягу освіти. -Участь у розробленні та реалізації варіативної складової змісту загальної середньої освіти. -Добір, призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних працівників державних і комунальних дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів. -Контролюють додержання вимог законів та інших нормативно-правових актів у сфері дошкільної освіти, обов’язкове виконання Базового компонента дошкільної освіти всіма дошкільними навчальними закладами (передано до повноважень ЦОВВ із забезпечення якості освіти) -Ліцензування приватних закладів освіти, юридичних і фізичних осіб на право надання освітніх послуг (Стаття 63 нового закону містить норму, за якою КМУ визначає органи ліцензування закладів дошкільної та загальної середньої освіти. Це відповідає закону про ліцензування видів господарської діяльності, але не узгоджується з нормою статті 19 Конституції, за якою повноваження всіх можливих органів ліцензування мають визначатися законом). Законодавство не передбачає і не заважає місцевим органам створювати відділи, департаменти чи інші структурні підрозділи, що будуть опікуватися проблемами розвитку освіти у відповідних областях, районах, містах тощо. Але ці підрозділи не будуть мати повноважень втручатися в освітню, кадрову, організаційну роботу закладів освіти, крім, можливо, закладів позашкільної освіти. Для останніх частина 6 статті 10, що регулює повноваження місцевих органів істотно не змінилася.
Права та обов'язки учнів нашого навчального закладу Учні мають право: - на доступ до інформації з усіх галузей знань; - на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу; - брати участь у різних видах науково-практичної діяльності: конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо; - брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів (вихованців); - на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять; - на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці; - на відпочинок під час перерв, у неділю, святкові та канікулярні дні; - брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу; - брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо; Учні зобов’язані: - оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень; - дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку; - бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна; - дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм; - брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством; - дотримуватися правил особистої гігієни; - піклуватися про своє здоров’я і безпеку свого життя і однокласників; - дотримуватись чистоти і порядку в приміщенні та на території закладу; - діяти на благо навчального закладу, піклуватися про честь і авторитет установи; - дотримуватись правил співдружності (поважати погляди та переконання інших людей, поважати жінок, дівчат, працівників навчального закладу, піклуватись про батьків, допомагати їм у веденні домашнього господарства); - дотримуватися ділового стилю одягу; - займатись самообслуговуванням, брати участь у суспільно-корисній праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни. Учням забороняється: - допускати прояви грубості, вульгарності; - палити у приміщеннях і на території навчального закладу; - використовувати петарди; - вживати алкогольні вироби, наркотичні та токсичні речовини; - псувати державне, громадське та особисте майно. Правила користування мобільними телефонами під час освітнього процесу
1. Загальні положення 1. Правила користування мобільними телефонами під час освітнього процесу в Академічному ліцеї №2 (далі – Правила) є обов’язковими для виконання усіма учасниками освітнього процесу: учнями, працівниками, батьками. 2. Дотримання Правил підвищує якість та ефективність освітніх послуг, гарантує психологічно комфортні умови освітнього процесу. 3.Школа не несе відповідальності за збереження мобільних телефонів. II. Умови користування мобільними телефонами
4.1 У школі слухати радіо та музику без навушників. 4.2 Пропагувати жорстокість і насильство за допомогою мобільних телефонів. 4.3 Свідомо завдавати шкоди іміджу закладу. III. Відповідальність
Заохочення і покарання учнів: Учні, які відзначилися у навчанні, праці заохочуються подякою з занесенням до особової справи, Похвальним листом „За відмінні успіхи у навчанні”, Похвальною грамотою „За особливі успіхи у вивченні окремих предметів”, цінними подарунками, тощо. По закінченні школи учні, які мають високий рівень навчальних досягнень, нагороджуються Похвальними грамотами, золотими і срібними медалями. У випадку порушення норм і правил поведінки, псування шкільного майна, навчального обладнання, не виконання внутрішнього розпорядку школи до учнів можуть застосовуватися такі міри дисциплінарного покарання: - зауваження вчителя; - зауваження чи догана директора школи, заступників директора; - догана директора школи у присутності всіх учнів; - направлення подання щодо порушника до підрозділу кримінальної міліції у справах неповнолітніх для вирішення питання про притягнення батьків (осіб, що їх замінюють) до адміністративної відповідальності та взяття на профілактичний облік у встановленому Законодавством порядку; - клопотання про позбавлення учня статусу школяра, виключення зі школи. Рішення про позбавлення статусу школяра приймається на загальних зборах колективу з урахуванням думки органів учнівського самоврядування, громадської думки та погодження із відділом у справах сім’ї та молоді. Учні, які порушили адміністративне право або вчинили злочин, за поданням правових органів ставляться на облік, як правопорушники, а в разі притягнення до кримінальної відповідальності – виключаються зі школи. За нанесення умисних матеріальних збитків майну чи обладнанню учнями субсидарну матеріальну відповідальність несуть батьки або особи, які їх замінюють.
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД УЧНІВ НАШОЇ ШКОЛИ
У відповідності з Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2000р. №946, вимоги до зовнішнього вигляду учнів, в тому числі й до одягу, визначаються навчальним закладом, розглядаються, затверджуються педагогічною радою навчального закладу і обумовлюються в Статуті та Правилах для учнів. Адміністрація школи звертається до батьків з проханням постійно контролювати виконання учнями вимог щодо зовнішнього вигляду, які допомагають правильному вихованню ділової культури. Про необхідність свідчить наступне:
Шкільна форма, так само як і будь-який інший вид дитячого одягу, повинна відповідати гігієнічним нормам, які викладені в санітарно-епідеміологічних правилах. Вимоги до зовнішнього вигляду учнів. Акуратність і охайністьЗовнішній вигляд повинен відповідати загальноприйнятим у суспільстві нормам ділового стилю і виключати зухвалі деталі.
Категорично не дозволяється: ВИМОГИ ДО ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ УЧНЯ
Вимоги до зачіски хлопців Школяр повинен мати охайну зачіску - стрижку. Вимоги до зачіски дівчат Школярка повинна мати охайну зачіску-стрижку, або підібране в зачіску довге волосся. Дівчатам заборонено ходити з неохайним розпущеним волоссям, фарбувати його. Це зумовлено санітарно-гігієнічними вимогами. Учням школи категорично заборонено носити прикраси ( каблучки, браслети, ланцюги з підвісками) для попередження травмування. Вимоги до манікюру Нігті відповідно до санітарно-гігієнічних норм повинні бути коротко обрізані, чисті. Дівчата 5-11 класів можуть мати доглянуті нігті із «французьким манікюром» (укриті безколірним лаком). Довгі нігті – небезпека травмування, особливо на уроках фізкультури. Вимоги до макіяжу дівчат Дівчаткам 1-7 класів категорично заборонено фарбуватися згідно з санітарно - гігієнічниими нормами для попередження алергічних реакцій на косметичні засоби. Дівчатам 8-11 класів дозволено ледве підфарбовувати вії та губи. Найкращий макіяж – непомітний. Вимоги до взуття З метою попередження падіння та травмування заборонено носити травмонебезпечне взуття з високими підборами, підборами – шпильками. Дозволена висота підбора до 5 см. На уроках фізкультури учні повинні мати спортивний костюм і спортивне взуття (кеди, кросівки) Заходи адміністративного впливу За порушення цих правил адміністрація залишає за собою право на застосування різного роду стягнень: - Зауваження, бесіда,запис до щоденника - Повідомлення батьків учня (лист, телефонний дзвінок, виклик до начального закладу) Зовнішній вигляд повинен бути бездоганний у всьому. Школа - не місце для демонстрації дизайнерських вишукувань і екстравагантних ідей у зовнішньому вигляді.
ФІНАНСОВА ДІЯЛЬНІСТЬ
|