Використання інформаційно-комп'ютерних тегнологій на уроках математики |
Телеурок для учнів 3 класу підготувала та провела вчитель вищої категорії Наталія Миколаївна Сахно.
Мета: Ознайомити учнів з прийомом письмового віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на три дії; розвивати пам’ять,мислення, увагу, виховувати організованість.
1.Організація дітей
-Всі почули ви дзвінок, Він покликав на урок. Кожен з вас приготувався, На перерві постарався.
-У нас у класі гості,поверніться,привітайтеся з ними. Ми вам раді,добрі люди, І вітаєм щиро вас, То ж запрошуєм ласкаво на урок у 3 клас.
-Зараз сядуть лиш дівчатка, а за ними і хлоп’ята. Побажаємо удачі, за роботу в добрий час.
-Чи любите ви дивитися телевізор? -Який канал найбільше подобається? -Який канал підходить до уроку математики ? (1+1) II Повідомлення теми; завдань уроку Канал 1+1 склав програму телепередач на сьогодні: 1.Ранкова зарядка 2.Тема дня.Теледебати 3.Бізнес-канал (нова тема) 4.Музична пауза. (фіз..хвилинка) 5.Розважальна програма «Цікавий світ задач» 6.Актуальне інтерв’ю III Актуалізація опорних знань. 1.Ранкова зарядка. Усний рахунок 1.Записати числа, у яких 9 сот, 7 дес, 1 од; 4 сот, 7 од; 7 сот, 8 дес; 2.Записати цифрами числа: Шістсот шістнадцять Чотириста сорок Триста дев’яносто Сімсот п’ять 3.Записати число, що стоїть попереду 200, наступне за 379, сусідів числа 500
2.Тема дня. Теледебати. Повідомлення теми і мети уроку. -Сьогодні ми продовжуємо роботу над письмовим відніманням трицифрових чисел,а саме,письмовим відніманням трицифрових чисел з переходом через розряд. Це дуже важлива і потрібна тема! Математику називають Царицею наук. А секрет дружби з нею у прислів’ї, яке зашифроване. Щоб здогадатися, що то за прислів’я розв’яжіть приклади: 130-70= без 60 60+230= нема 290 290-140= труда 150 150+430= плода 58 -Тепер розставте числа у порядку зростання і прочитайте прислів’я. -Що означає прислів’я? (Нічого в житті не можна досягти, якщо не докласти зусиль.) -Отже,девіз нашого уроку: Працюй наполегливо,швидко,старанно, Щоб кожна хвилинка не втратилась марно.
-Пригадайте компоненти дії віднімання. -Що необхідно зробити, щоб дізнатися на скільки одне число більше або менше. -Яку дію ховають вислови: «менше на…», «всього разом…», -Гра з м’ячем «Рахуй-Відповідай» 3.Бізнес канал I а)Вивчення нового матеріалу
-Починаємо віднімання від одиниць.Від 5 відняти 7 ми не можна.Беремо один 1 дес та 5 од., буде 15 од.Від 15 од. відняти 7 од. буде 8 од.Записуємо під одиницями.Переходимо в десятки.Тут вже не 4 дес,а 3 дес.3 дес. відняти 1 дес. буде 2 дес.,записуємо під десятками.Від 9 сот. відняти 2 сот. буде 7 сот.Записуємо під сотнями. Отримали 728. б) Первинне закріплення 791-254= 383-127=
II) а)Вивчення нового матеріалу
676-394 -Починаємо віднімання від одиниць.Від 6 од. відняти 4 од. буде 2 од.Записуємо в розряд одиниць.Переходимо в десятки:від 7дес. не можемо відняти 9 дес.,позичаємо в сотнях 10 дес. 7 дес. та 10 дес.-це вже 17 дес. надписуємо.6 сот. забрати 1 сот. буде 5 сот. надписуємо.Тепер можемо віднімати далі:17 відняти 9 буде 8-пишу під десятками,5 відняти 3, буде 2-пишу під сотнями. Отримали 282
Б)Первинне закріплення:
954-271= 729-195=
III Закріплення вивченого с. 104 № 670 (4 учня біля дошки) 429-175=254 556-382=174 808-235=573 735-254=481 4 Музична пауза (фізхвилинка) А) Поміж смерекових лап, сумний дощик кап-кап-кап. Де сучок давно засох, виріс сірий мох, мох, мох. Де листочок до землі прилип, витягнувся гриб, гриб, гриб. Б) Зарядка для очей. 5. Розважальна програма «Цікавий світ задач» 1) Задача № 670 Ч.- 350р. К.-70р. Питання: На скільки менше років живе кит, ніж черепаха? На скільки більше років живе черепаха, ніж кит? Скільки років разом живуть черепаха і кит? Самостійний розв’язок задачі. 2) Задача № 671 А) -Як ви думаєте, чи потрібна допомога дорослим? А чому? -Яку допомогу можуть надати учні 3 класу? Б) –Самостійно прочитайте задачу. - Про що йдеться мова? -Хто допомагав мамі садити кущі полуниць? -Скільки кущів посадила мама? - Що сказано про кущі, які посадила Оленка? -На що вказує число 650. -Знайдіть і зачитайте запитання до задачі. В) складання короткого запису. - Чи можемо ми відразу знайти скільки кущів залишилось посадити? - Чи можемо знайти скільки кущів посадили разом мама і Оленка? - Як знайти скільки кущів посадила Оленка. Чому? - Як знайти скільки кущів посадили мама й Оленка разом? - Як знайтим скільки кущів залишилось посадити? - 6. Актуальне інтерв’ю - Чи сподобався урок? Що саме? - З чого починаємо віднімання трицифрових чисел? - Знайдіть і виправте помилки:
872-248=634 519-163=456
|