Українська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2
Про початок роботи обласної педагогічної студії "Дебати як інструмент розвитку критичного мислення" на базі нашого навчального закладу

alt

altalt    Перехід до інформаційного суспільства зумовлює об ̓єктивну потребу у вихованні конкурентоспроможного випускника, набуття ним таких якостей, як самостійно, критично й творчо мислити; вміло працювати з інформацією. Навчальні дебати є важливим засобом розвитку в учнів критичного мислення та навичок аргументованого висловлювання. Дебати – шлях до формування учня як промовця, і водночас шлях до активної позиції в житті.

  Дебати – це знаряддя для розвитку навичок критичного мислення та висловлювання, більший результат, однак, буде досягнуто тими, хто навчається знаходити протиріччя в темах, будувати захищені від нападів доводи, шукати і знаходити для них підтримку, але також і прислуховуватись уважно до контраргументів і розмірковувати про відповіді. Іншими словами, цього результату досягають ті учні, які думають самостійно.

  Діяльність педагогічної студії здійснюється за актуальними освітніми напрямами:

- розробка сучасних підходів до організації дебатів в школі;

- впровадження інноваційних технологій навчання, спрямованих на розвиток критичного мислення.

  Прогнозовані нові компетентності(розвиток набутих):

- культурної обізнаності та самовираження, уміння публічно довести свою думку;

- комунікативної, що містить способи взаємодії з людьми, навички роботи в групі.

  06 листопада 2020 року відбулося перше заняття - «Дебати як метод навчання».

  Захід відкрила координатор педстудії Шевченко Олександра Олександрівна, завідувач районним методичним кабінетом відділу освіти Обухівської РДА, далі Дидик Тамара Борисівна, директор Української СЗОШ І-ІІІ ступенів №2 коротко презентувала роботу начального закладу. А потім педагогічним досвідом та методичними надбаннями ділилися з колегами Кірющенкова Наталія Вікторівна, вчитель основ здоров’я та Бруснікіна Марина Володимирівна, вчитель математики.

  Протягом заняття розглянуто теми: «Навчальні дебати як поліфункціональна педагогічна технологія» (Н. В. Кірющенкова), «Дебати й розвиток критичного мислення»( М. В. Бруснікіна). А ще учасники зустрічі брали участь в тематичних інтерактивних іграх та вправах, анкетуванні, огляді методичної літератури та отримали домашнє завдання. Заступник директора школи з навчально-методичної роботи Оксана Станіславівна Ращупкіна очолила групу з підготовки та організації роботи педагогічної студії. Спільно з координатором та ведучими спланували зміст і хід занять, приклали максимум зусиль для підготовки цікавих виступів, визначили допоміжні матеріали, вхідне анкетування.

Перше заняття проведено в онлайн режимі, наступна зустріч учасників обласної педстудії відбудеться безпосередньо в навчальному закладі у січні 2021 року за темою «Сутність і основні елементи дебатів».